شرکت اریس کیمیای پارس

روغن برش

موارد کاربرد روغن های برشکاری فلزات

روغن های برش نوعی روغن روانکاری هستند که برای کار با فلز طراحی شده اند.این روغن ها با خاصیت روانکاری، خنک کنندگی، انتقال براده ها سبب کاهش سایش و اصطکاک ، افزایش سرعت و تسهیل فرآیند و محافظت از قطعات و افزایش طول عمر دستگاه ها خواهد شد.این نوع  روغن با حداقل تبخیر مانع از به وجود آمدن بخار و غبارروغنی در محیط می شود.

روغن های برشکاری فلزات شرکت اریس کیمیای پارس با استفاده از روغن پایه با کیفیت و ادتیو های خاص تهیه شده است.

این روغن ها در گرید محلول در آب عرضه میگردند.

روغن های برش این شرکت برای رنج وسیعی از فرآیندها به روی فلزات آهنی  و غیر آهنی قابل استفاده است و مناسب فرآیندهای با سرعت و فشار متفاوت می باشد.

بیشتر بدانید…

روغن کشش

روغن کشش با سطح کارایی بالا جهت استفاده در صنایع فرم دهی فلزات به روش سرد نظیر پرس کاری ساخته شده است. در ساخت این محصول از مواد افزودنی با کیفیت بسیار بالا جهت محافظت از سطوح فلزی و انتقال نیرو  به صورت یکنواخت در سطح فلز استفاده شده است.

 این محصول جهت مصرف در عملیات پرس کاری و قالب زنی انواع ورقهای فولادی و آلیاژهای مرتبط پیشنهاد می گردد.

شرکت اریس کیمیای پارس روغن کشش را در سه دسته بندی ارائه می دهد:

1-روغن کشش آلومینیوم

2-روغن کشش فولاد

3-روغن کشش مس

بیشتر بدانید…

روغن حل شونده

روغن حل شونده که به نام های زیر هم خوانده می شود :

روغنz1 ، آب صابون ، کولانت تراش ، روغن آب صابون تراشکاری

در عملیات تراشکاری ، برش کاری ، ماشین کاری ، سنگ زنی و… به دلیل برخورد دو فلز و اصطکاک بین آنها حرات ایجاد می شود که این حرارت موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار می شود در نتیجه استفاده از روغن حل شونده مانع این امر شده و به عنوان یک خنک کننده و روانکار استفاده می شود.

روغن حل شونده محصولی می باشد که از ترکیب چند ماه تشکیل شده که عبارت اند از : روغن های مرغوب ، مواد تثبیت کننده ی HP ، مواد جلوگیری از تشکیل کف و حباب هوا ، مواد ضد زنگ ، افزودنی های جلوگیری کننده از رشد باکتری و مواد امولوسیفایر .

 این محصول جهت مصرف در عملیات پرس کاری و قالب زنی انواع ورقهای فولادی و آلیاژهای مرتبط پیشنهاد می گردد.

روغن تراش

موارد کاربرد روغن های حل شونده فلزی

معمولا چهار نوع روغن فلزکاری در عملیات فرم دهی و تراش فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن ها شامل :روغن های پایه با مواد افزودنی ،روغن های حل شونده ،روغن های نیمه سنتتیک و روغن های سنتتیک می باشند.

این روغن در شرکت اریس کیمیای پارس از مرغوب ترین روغن های پایه و مواد افزودنی زیست تخریب پذیر تهیه شده است که دارای خواص روان کنندگی روغن و خواص خنک کنندگی آب می باشند.روغن های حل شونده ، هم با فلزات آهنیو هم با فلزات غیر آهنی عملکرد بسیار خوبی را نشان می دهند.یکی از خواص بد روغن های حل شونده ،تمایل آن ها به تجزیه توسط باکتری ها می باشد.(در روغن های فلزکاری ،خاصیت تجزیه پذیری به وسیله باکتری ها از خواص نامطلوب است.)

بیشتر بدانید…

روغن کمک فنر

موارد کاربرد روغن کمک فنر

  • روغن کمک فنر با استفاده از با کیفیت ترین روغن های پایه‌ی مینرال دنیا و مواد افزودني مناسب موجود در دنیا ، جهت استفاده در کليه فصول سال توليد گرديده است.
  •  این نوع روغن توسط شرکت اریس کیمیای پارس با بالاترین کیفیت و طراحی خاص آن مناسب آب و هوای خیلی سرد و خیلی گرم می باشد و قابل استفاده در کمک فنر خودرو و موتور سيکلت طراحی شده است.

بیشتر بدانید…

روغن قالب

موارد کاربرد روغن قالب


روغن قالب
 ، ماده ای ضروری برای جداسازی قالب بعد از فرآیند قالب گیری می باشد. این روغن سبب افزایش عمرقالب شده و از ایجاد لکه روی سطح و ماده قالب گیری شده جلوگیری می کند.

روغن قالب نوعی روغن خاص رهاکننده قالب است که بر پایه روغن های مینرال و افزودنی های خاص ساخته شده است. این روغن در دو گرید به صورت محلول درآب و خالص تولید و عرضه می شود. این روغن ازایجاد لکه و خوردگی بر روی قالب جلوگیری کرده و عمرمفید قالب وکیفیت محصول را ارتقا می دهد.

روغن قالب مناسب برای انواع قالب های فلزکاری، چوبی، پلاستیکی و فایبرگلاس می باشد و به صورت غوطه وری، براش زدن و اسپری قابل استفاده است.

بیشتربدانید…

روغن پلانجر

موارد کاربرد روغن پلانجر

روغن پایه با ویسکوزیته بالا و کارآیی بالاو افزودنی های خاص می باشد که برای عملیات ریخته گری تحت فشار (دایکاست) به عنوان روغن پیستون به کار میرود و باعث بهبود عملکرد آن میشود. این محصول دارای مکمل های دمای بالا است که از تشنج پیستون در زمان کار جلوگیری کرده و عملیات را در طی تزریق فلز مذاب، نرم و هموار می سازد. همچنین میزان سایش را کاهش داده و در نتیجه عمر ابزار را افزایش میدهد.

بیشتر بدانید…

روغن دایکوت(دایکست)

موارد کاربرد روغن دایکوت

سطح قالب دایکست و قالب های فورج در معرض تماس مستقیم با فلزات در دمای بالا می باشد و لذا جهت جلوگیری از چسبیدن فلز مذاب یا فلز خمیری داغ سطح قالب و یا ایجاد یک لایه جداکننده و رها ساز و محافظت سطح قالب ها و افزایش طول عمر آنها لازم است محلول ها یا روغن ها خواصی که قابلیت تحمل دمای بالا را داشته و می توانند یک لایه محافظ بر روی سطح قالب ایجاد نمایند را در مقدار مناسب ترکیب نموده و در فرآیند تولید به دفعات سطح قالب را با آن اسپری نمود.استفاده از رها ساز ها یا روانکارها یا روغن های فرموله شده برای دایکاست و فورج ضروری بوده و در صورتی که از مواد نامناسب برای این کار استفاده گردد علاوه بر اثرات سو بر سلامت افراد منجر به صدمات به قالب افزایش هزینه‌ها می‌گردد.

روغن دایکوت اریس کیمیای پارس  روغنی امولسیون شونده با پایه سیلیکونی و حاوی مواد افزودنی است که باعث ایجاد یک لایه نسوز بین قالب و مواد مذاب شده و از خوردگی و اکسید شدن قطعات جلوگیری می نماید..

بیشتر بدانید…

روغن هیدرولیک

موارد کاربرد روغن هیدرولیک

روغن های هیدرولیک درسیستم های هیدرولیک برای روانکاری و انتقال نیرو به کار برده می شوند.این روغنها علاوه بر خواص سایر روغن ها که برای روان کنندگی لازم است، برای انتقال نیرو به پایداری در برابر کاهش حجم در فشار های بالا و همچنین شاخص گرانروی بالا نیاز دارد.

روغن های هیدرولیک شرکت اریس کیمیای پارس به گونه ای فرموله شده است که از اجزای سیستم های هیدرولیکی در برابر سایش، خوردگی و زنگ زدگی محافظت به عمل آورد و با پایداری اکسیداسیون و حرارتی، خواص جداپذیری روغن از آب و مقاومت در برابر تولید کف، عمر سیستم و سرعت فرآیند را افزایش میدهد.

شرکت اریس کیمیای پارس روغن های هیدرولیک را براساس استاندارد ISO  ارائه میکند.

روغن های هیدرولیک در انواع سیستم های هیدرولیک، انتقال نیرو، تجهیزات هیدرولیکی استاتیک و دینامیک ماشین آلات راه سازی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتربدانید…

روغن لاستیک(سبز-tdae oil)

موارد کاربرد روغن فرآیند لاستیک سبز

این روغن که از دسته روغن های پارافینیکی می باشد به لحاظ داشتن پلی سایکلیک آروماتیک کمتر از ۳% که ترکیباتی خطرناک در محیط زیست می باشند به روغن های لاستیک سبز معروف هستند. این روغن به جهت این شاخصه زیست محیطی بیشتر در کشورهای اروپائی و سطح اول جهان و برندهای خیلی معتبر لاستیک سازی مورد استفاده قرار می گیرد از شاخصه های این روغن کربن آروماتیکی بسیار پائین ( ۱۴ درصد) و نقطه اشتعال ۱۷۰ و ویسکوزیته پائین می باشد.

موارد مصرف

  • صفحات سلولی در حد میکرون
  •  لوله های بوتیلی
  • تجهیزات آتش نشانی
  • نقطه اشتعال بالا
  •  تجهیزات باغبانی
  • لوله های LPG
  • کاشی های لاستیکی سطوح
  • لاستیک های خودرو

بیشتر بدانید…

روغن پانچ

موارد کاربرد روغن پانچ

این محصول با خاصیت روان کنندگی، همزمان با تبخیرسریع، به منظور فرم دهی و یا پانچ کردن آلیاژهای انعطاف پذیر و یا فلزات رنگی نظیر آلومینیوم، مس و برنج استفاده می شود. مهمترین مشخصه روغن پانچ، عدم کربن گذاری در عملیات حرارتی آنیلینگ می باشد.

بیشتر بدانید…

روغن پره بری

روغن پره بری

موارد کاربرد روغن پره بری

روغنی خالص با ایمنی بسیار بالا برای استفاده در عملیات پره بری ورق هایی با آلیاژهای آهنی و غیر آهنی، طراحی و تولید گردیده است.

روغن پره بری شرکت اریس کیمیای پارس جهت عملیات پره بری در صنایع رادیاتور سازی قابل استفاده میباشد.

بیشتر بدانید…

روغن نورد

موارد کاربرد روغن نورد

روغن عملیات نورد با استفاده ازروغن پایه پارافینیک مرغوب که از پالایش برشی از نفت خام به نام لوب کات (lubecut) و مواد افزودنی مناسب تولید شده است. برای خرید روغن صنعتی می‌توانید با کارشناسان اریس کیمیای پارس مشورت کنید. این مجموعه یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های مشاور و از قویترین مجموعه تهیه و تولید و توزیع مستقیم روغن صنعتی در بازار است که روغن عملیات نورد یکی از همین محصولاتی است که با بهترین کیفیت و قیمت توسط این شرکت ارائه می‌شود.

بیشتربدانید…