موارد کاربرد روغن نورد
روغن عملیات نورد با استفاده ازروغن پایه پارافینیک مرغوب که از پالایش برشی از نفت خام به نام لوب کات (lubecut) و مواد افزودنی مناسب تولید شده است. برای خرید روغن صنعتی میتوانید با کارشناسان اریس کیمیای پارس مشورت کنید. این مجموعه یکی از فعالترین مجموعههای مشاور و از قویترین مجموعه تهیه و تولید و توزیع مستقیم روغن صنعتی در بازار است که روغن عملیات نورد یکی از همین محصولاتی است که با بهترین کیفیت و قیمت توسط این شرکت ارائه میشود.
موارد کاربرد: این روغن نوعی خاص از روغنهای دندهای صنعتی مناسب جهت استفاده در دندههای حلزونی، جناقی، مارپیچی و انتقال نیرو در صنایع فولاد، ذوب و نورد و یاتاقانهای تخت و غلطکی و سیستم گردشی که دارای سطح کارایی تعریف شده هستند.
همچنین مناسب جهت روانکاری پاششی و یا چکهای می باشد.
شرایط نگهداری
این محصولات در محل سرپوشیده به صورت درب بسته ، در دمای معمولی حداقل به مدت یک سال قابل نگهداری می باشد
بسته بندی
روغن های هیدرولیک در بشکه های فلزی 208 لیتری استاندارد بسته بندی و عرضه می گردد.
ویژگیهای محصول:
- قابلیت جداپذیری عالی از آب
- پایداری اکسیداسیون در دماهای بالا و مقاومت در برابر تشکیل لجنهای اسیدی
- دارای خواص ضد ساییدگی و مقاومت در برابر فشار بالا
- دارای مواد افزودنی ضد کف که جعبه دندهها را در برابر ساییدگی محافظت میکند.
- حاوی مواد افزودنی ضد زنگ و ضد خوردگی که مثل یک مانع، سطوح فعال را در برابر خوردگی و زنگ زدگی حفظ میکند.
بیشتر بدانید:
هدف ازبکارگیری روانکار در این فرآیند کنترل میزان اصطکاک در حد مطلوب و جلوگیری از چسبیدنم مواد فلزی نورد شده به غلتکهای نورد می باشد.
روغن های مورد مصرف در فرآیند نورد عبارتند از نفت سفید،روغن های سنتزی و انواع امولسیونها.
همه این روغن ها دارای مواد افزودنی مختلفی نظیر استئارات و اولئات ها برای ایجاد قابلیت روغنکاری مرزی ضعیفی در فصل مشترک ابزار و قطعه کار،هستند.
فرمولاسیون امولسیونهای نورد و حفظ ویژگی های این امولسیونها حین فرآیند،اهمیت زیادی دارد.میزان روغنموجود در امولسیون باید به اندازه کافی زیاد باشد تا میزان سایش غلتکها تحت کنترل باشد و از چسبیدن ورق فلزی نورد شده به غلتکهای نورد جلوگیری گردد.
اگر حالت امولسیون خیلی پایدار باشد،یعنی روغن به صورت ذرات بسیار ریز و یکنواخت در امولسیون پخش شده باشد و براحتی از زمینه امولسیون جدا نشود،روغن نخواهد توانست ورق فلزی و غلتک را بخوبی روغنکاری نماید.
از طرف دیگر اگر امولسیون خیلی ناپایدار باشد ؛روغن به راختی از امولسیون جدا می شود و حالت امولسیون از بین خواهد رفت.
اصطکاک موجود ورق فلزی و غلتک در این حالت خیلی کم خواهد شد ،به طوری که غلتک نخواهد توانست ورق را رو به جلو براند و بنابر این عملیات نورد به صورت یکنواخت انجام نخواهد شد.